Josefin Persson, en tjej med krav.

Mitt namn är Josefin Persson och är född 1999. Jag går första terminen på Roslagsskolan. Jag är stolt ägare till två fantastiska hästar, Skee Ronja och Nedernäs DeeDee. När jag inte är i stallet så kan ni oftast hitta mig här vid bloggen, datorn eller att jag sitter och pluggar i min ensamhet. Jag träffar sällan vänner som jag önskar, men när jag väl träffar dem puttar jag hästarna åt sidan så länge. Min framtida dröm är att rida in på Falsterbos hoppbana med egen uppfödning.
 
 
Skee Ronja, det är min magiska ponny. Hon gör jämt det yttersta för mig, får mig att lyckas. Mycket kärlek till denna häst. Jag hade höga mål med Ronja när hon köptes in, men det blev aldrig av dem målen. Efter mycket om och men så lyckades vi ta våra placeringar i LC som jag är väldigt nöjd över. Vi har tävlat LA dressyr med hela 60% då det var våran debut. Den 1 maj rider jag min sista tävling på henne, en lagtävling för klubben hos Järfälla Ryttarförening. Då vi efter det trappar ner henne och betäcker henne med en fin ridponny hingst. Hon är även mamma till den legendariska Verdi RP 144.
 
 
 
Nedernäs DeeDee, DeeDee är en grov dam på 3 år. Med min egna uppfödning ska vi kvala upp oss i klasserna. Mamma är riden upp till MSV dressyr och pappa har integjort så mycket pga av en skada men är E. Donnerhall och han själv heter Donnerfly 951. Super mysig unghäst, njuter bara av att stå och borsta. Målet är att hon ska gå treårstestet maj 2014.
 
 
 
Sedan efter som jag slutar rida ponny nu innan sommaren så finns det även en storhäst gär hemma, hon heter Butterfly GRC. Hon har placeringar upp till MSV. Eftersom hon har en rörelsestörning i bak så är hon inte tävlad i dressyr. Men kan dem flesta rörelserna i dressyren. 13 april gör vi våran debut på tävlingsbanorna. Tanken är att vi ska kvala Sveland Cup 2015. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback