Vem är Josefine Salmela?

Jag är då Josefine Salmela och ska också blogga här. Jag är 14 år. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som heter Hallstavik. Jag försöker att på min fritid kombinera hästarna med kompisar och skolan. Jag satt på en häst första gången när jag var 9 månader och började på ridskola när jag var 2 år. När jag var 6 år fick jag min första ponny som var en b-ponny. Sedan dess har jag bara haft egna ponnysar som jag tränat och tävlat. Jag har haft en del ponnysar på försäljning med. Inom ridsporten håller jag på med Fälttävlan och är en väldigt krävande sport som behöver mycket fokus och bra band mellan häst och ryttare. Utöver Fälttävlan tävlar och tränar jag också hoppning och dressyr. Jag har just nu, 3 egna hästar som jag tänkte presentera lite kort.
 

Chablis, kallas även Lisa och är min D-ponny vi köpte från uppfödarna 2011 när hon var 3år. Idag har jag haft henne i 3år vilket betyder att hon är 6. Tanken var att jag skulle utbilda henne och tävla henne 2013 men då hon var med om en olycka och bröt nackkotan förra våren, har det varit mycket upp och ned gångar, tårar och lycka. Men efter ett års vilan har vi nu fått beskedet att få rida henne igen. Så just nu fokuserar vi bara på att bygga upp musklerna, kondisionen och förtroendet igen. Till hösten hoppar vi att vi är tillbaka på banorna igen.

Lester, våran minsta är då min nuvarande tävlingsponny. Han har med tidigare ryttare tävlat tom MSVB i hoppning, tävlad i dressyr lite gran och sedan tävlat fälttävlan. Honom har jag endast lånat av en super snäll familj och tanken är att jag ska tävla han i Fälttävlan denna säsong sen får vi se hur lång jag är. Men just nu är fokuset på fälttävlan och jag hoppas attdenna säsongen blir bäst!

Sen har vi lilla Kotten som är E. Lill Cotte Hästak. Han är just nu bara 3år och jag håller på att rida in honom. Han är som en dröm att rida och lär sig väldigt snabbt. Kotten är min första egna storhäst och målet med honom är att vi ska ta oss upp i klasserna i framtiden. Jag hoppas även att vi kan köpa en rutinerad storhäst så småning om.

Men det var min presentation, har du frågor så skriv i kommentarfältet!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback